Az Apollo Vredestein története


1908. november 6-án Emile Louis Constant Schiff lett a tulajdonosa a delfti Nederlandse Guttapercha Maatschappij vállalatnak, az Apollo Vredestein elődjének. 1909-ben a vállalat Loosduinenbe költözött, és új neve NV Rubberfabriek Vredestein lett.
Ebben az időben a vállalat mindenféle gumiterméket, például cipősarkat, teniszlabdát, padlóburkolatot, csizmát és teremfocilabdát gyártott. 1934. szeptember 13-án a loosduineni gyár nagy része leégett. Azonnal megkezdődött az újjáépítés, és még ugyanebben az évben megnyitották Doetinchemben a kerékpárgumigyárat is.

1946-ban Enschedében megalapították az NV Nederlandsch-Amerikaansche Autobanden-fabriek Vredestein vállalatot, az amerikai B.F. Goodrich éppen csak 20% fölötti tulajdonrészével. Egy évvel később Schiff úr letette az enschedei gyár alapkövét. A vállalat növekedése 1962-ben felgyorsult, amikor egyesült a raaltei N.V. Rubberfabrieken Hevea vállalattal. 1971-ben a vállalat tulajdonjoga teljesen a B.F. Goodrich kezébe került, és a Vredestein termékeit rövidesen 125 különböző országban kezdték értékesíteni.

A globalizáció hatására az 1970-es évektől a Vredestein márkanevet egyre inkább csak a személygépkocsik, mezőgazdasági, ipari és kétkerekű járművek gumiabroncsainál használták. Ezekben az években az olajválság hatására számos vállalati fúzió történt a gumiabroncsgyártásban. 1976-ban a holland állam átvette a Vredestein részvényeinek 49%-át, két százalékot pedig a Stichting tot Voortzetting van Vredestein (Alapítvány a Vredestein továbbműködtetéséért) szerzett meg. Bár a fennmaradó 49% eredetileg a B.F. Goodrich tulajdonában maradt, később az alapítvány jelképes összegért ezt is átvette.

Az 1990-es évek elején három holland befektető megvásárolta a vállalatot az államtól. Egy 1995-ben készült stratégiai tervben részletesen kidolgozták, hol kell tartania tíz év múlva a Vredesteinnek a termékfejlesztés, arculat, árképzés és értékesítés terén.

E fejleményeket követően az 1990-es évek végén egyedi együttműködést alakítottak ki Giorgetto Giugiaro olasz tervezővel. Giugiaro – akit a világ autós újságírói 1999-ben az évszázad gépkocsitervezőjének választottak – többek között a Volkswagen Golf I, BMW M1, Maserati 3200 GT és az Alfa Romeo Brera tervezéséről ismert. A Vredestein számára ez az együttműködés a márkakezelés teljesen új lépését jelentette, hiszen kiváló minőségű gumiabroncsait immár egy olasz mestertervező aláírása fémjelezte.

2009-ben az indiai Apollo Tyres Ltd. megvásárolta a Vredesteint, és a vállalat neve Apollo Vredestein BV lett. A gyártás túlnyomó része továbbra is Enschedében folyik, és az utóbbi évek nagy befektetéseivel tovább növelték a gyártókapacitást Hollandiában.
Enschedében évente több mint hatmillió nyári, téli és négy évszakos gumiabroncs készül, és az indiai gyártás mellett itt is jelentős mennyiségű minőségi mezőgazdasági gumiabroncsot állítanak elő. A kétkerekű járművekhez és az ipari alkalmazásokhoz Kelet-Ázsia szakosodott vállalatai gyártják az abroncsokat. Emellett, annak köszönhetően, hogy az Apollo Tyres Ltd. felvásárolta, tovább javult a Vredestein helyzete az ázsiai és közel-keleti piacokon.

Napjainkban a vállalat több mint 1700 embert foglalkoztat, és 18 országban fenntartott 14 értékesítési szervezete kiváló jelenlétet biztosít számára Európában, az Egyesült Államokban és Kanadában.